Loading...

Køb af bøger

 

Køb Bog NU       PRIS 175 kr. + 42 kr. i porto sendt med DAO

 

Kernepædagogik som metode -  af Annmaj Alexandra Kjærgård

 

Denne bog er skrevet til jer forældre og i særdeleshed jer forældre, som stræber efter det perfekte, for at give jer forståelsen af at lykken findes allerede inden i dig. Den findes allerede i din familie. Du skal bare selv få øje på den lykke, du bærer inde i dig, og få øje på dine egne ressourcer.

Du er allerede den bedste mor eller far for dit barn, når du først ser dig selv med kærlige øjne og ser alle de kvaliteter, du har. Når du også møder dig selv med anerkendelse og i nænsomhed, vil du opdage, at du allerede har alt det, som giver dig en lykkefølelse inden i.

Den største gave du kan give dig selv og dit barn, er netop at stoppe op, være tilstede i nærvær, kærlighed og hengivenhed til dig selv, så vil dit barn gøre det samme. Det er som ringe i vandet.

Når du stopper med at sammenligne dig med andre og elsker dig selv, som den du er, og accepterer at alt er præcis, som det skal være lige nu og her, vil det også smitte af på dit barn. Livet er en læring, og vi kan kun arbejde os hen imod det, vi ønsker os, ved at få den bevidsthed, der skal til, for at gøre det endnu bedre for os selv og vores børn.

Kernepædagog som metode, er en bog med teorier, eksempler, øvelser og redskaber til at håndterer nogle af de udfordringer, der er med til at skabe os som menneske.

Denne bog er rettet til jer forældre, for at give jer en anden eller dybere forståelse af jer selv og jeres barn. Der er eksempler og øvelser, som omhandler nogle af de situationer, enhver familie står med.

Mange forældre jager det perfekte og tror, at lykken findes i det materialistiske, og når de har det, er deres liv perfekt. De skal lige have det her job eller flere penge, eller huset skal være nyt og moderne, så vil lykken komme til dem. Men du skal vide, at perfekt findes ikke. Det er et udtryk for usikkerhed og lavt selvværd, når vi tror, at lykken ligger i materielle goder, eller for den sags skyld i andre mennesker. Ingen familier er perfekte, selv om vi kan tro det. Derfor er det vigtigt for mig at understrege, at I allerede gør det godt! Alle forældre gør det bedste de kan, og som mor og fagperson ved jeg også, hvor udmattende konflikter kan være.

Bogen er bygget op med lidt teori og har til hensigt at give dig forståelsen af, hvad du selv kan gøre i konflikter, når dit barn ikke vil sove, ikke vil spise, og i det hele taget ikke vil imødekomme de krav, du sætter.

 

 

KØB BOG NU     PRIS 145 kr. + 42 kr. i porto sendt med DAO

 

Kernepædagogik som metode - et paradigmeskifte i skole og dagtilbud, handler om at skabe trivsel og udvikling for børn og voksne. Kernepædagogik er en anden måde at se barnet på og at forstå sig selv som voksen på i relation til barnet.

Kærnepædagogik beskriver, hvilke dynamikker, der er på spil i relationen voksen-barn, og barn-barn, hvor den voksne er vejviser igennem interaktioner, konflikter og derigennem er rollemodel for udviklingen af barnets mindset.

Den giver en grundig beskrivelse af, hvilken indflydelse det ubevidste sind har i det relationelle arbejde, og hvordan disse mekanismer påvirker barnets selvopfattelse, selvværd og selvbillede; en påvirkning som former barnets syn på sig selv, dets forhold til omverdenen samt de relationelle mønstre, som barnet tager med ind i voksenlivet.

Kernepædagogik er en ny og anderledes måde at anskue børnesynet, voksen-barn relationen, og den voksnes måde at påvirke barnet, som får betydning for hele dets liv.

Bogen indeholder faglige beskrivelser og eksempler på hændelser, som mange kan genkende i feltet og forskellige øvelser. Den giver et indblik i Kernepædagogikkens principper og, hvorfor principperne er vigtige at belyse ud fra den betydning vi voksne har for barnets adfærd nu og senere hen i livet.

Det handler om at bryde den sociale arv, hvilket vi alle sammen er i stand til ved fælles samarbejde og fælles retning. Den sociale arv er alt det, vi voksne giver videre til de børn, vi er i kontakt med. Det betyder, at vi projicerer vores egne følelser, overbevisninger, sider af os selv og egne begrænsninger over på barnet. Dette sker ubevidst, fordi vi ikke selv er opmærksom på, hvad der er i spil indeni os og i nutidens kontekst, når vi interagerer med et andet menneske.

Målet med denne bog er at skabe bevidsthed omkring nogle af alle dilemmaerne, som er i spil i skoler og dagtilbud. Det er at belyse de mekanismer, vi er i berøring med, når vi er i samspil med andre.

Kernepædagogik kan med fordel læses og anvendes af forældre, idet, det er mange af de samme mekanismer, som er i spil mellem forældre og barn i hjemmet.

Yderligere ønsker jeg med denne bog at skabe forståelse, indsigt, åbenhed og nysgerrighed på, hvad vi kan gøre for at skabe den ændring, vi alle dybest set ønsker og har som formål, når vi brænder for at skabe trivsel, udvikling og læring for børnene.

 

 

 

 

KØB BOG NU

 

Pris: 135 kr + 42 kr. porto 

Styk relationen mellem Dagtilbud, Skole og hjem er en bog, der er skrevet med et lidt andet perspektiv. Her inddrages den professionelle relation på en anden måde sammen med inddragelsen af vores mindset, da det kommunikative grundlag bygger på meget mere i et samspil med andre.

Dagtilbud og skoleverden har ændret sig igennem de sidste mange år. Forældrene har fået flere muligheder for skolevalg, og der er en langt større mistrivsel blandt børnene, der kræver og kalder på, at vi samarbejder på en anden måde.

Børnene er længere i skole og dagtilbud og her er en vis påvirkning i dannelsen af barnet, uagtet om pædagoger og lærere vil påtage sig den del eller ej, så er den der.

Denne bog inspirerer til at tage samarbejdet et lag dybere og arbejde med det relationelle, også i forhold til forældrene, en god relation til forældrene er ikke givet på forhånd, blot fordi den er der med barnet, og slet ikke når der er mistrivsel.

Bogen inviterer til, at vi flytter vores mindset en smule ud af boksen, så vi får øje på et nyt perspektiv.